keskiviikko 22. marraskuuta 2017

BULLET JOURNAL


Niinkun viimeks lupailin, niin tällä kertaa ollaan vähän erilaisten juttujen parissa. Mä oon aloittanut uuden harrastuksen ja hurahtanut siihen ihan täysin, nimittäin Bujoilun. Heinäkuussa tuli taas ajankohtaseksi uuden kalenterin hankkiminen, kun edellinen loppui ja tänä vuonna ajattelin kokeilla Bullet Journalia. Bullet Journalin ideahan on siis se, että kalenteri ja muut omat tärkeät muistiinpanot löytys kaikki samasta paikasta ja siks Bullet Journal luodaan alusta loppuun täysin itse. Mähän innostuin ideasta super paljon ja marssin heinäkuussa siis Suomalaiseen Kirjakauppaan ja ostin itelleni paksun, kovakantisen vihkon, josta löytyi ainoastaan sivunumerot ja pienet haaleat pisteet sivuilla (jotka yhdistämällä vois muodostaa sivuihin joko viivaston tai ruudukon), ja aloitin kasaamaan omaa Bujoani.



 Aikasempina vuosina mulla on aina ollut semmosia kaupan "valmis kalentereita" joita oon jaksanut urhollisesti täyttää sen pari ensimmäistä kuukautta, mutta sen jälkeen mun mielenkiinto sitä kohtaan on vaan lopahtanut ja koko kalenteri on unohtunut. Oon kaiken lisäks niin kauheen hajamielinen ja stressaan siitä, että oonkohan muistanu hoitaa ja tehdä kaikki asiat, että kalenteri on mulle melkeinpä pakollinen kumppani. Kun asiat on ylhäällä niin en voi unohtaa niitä, eikä niistä sit tarvi myöskään stressata. Nyt oon siis rakentanut mun Bullet Journaliin muistiinpanoja ja kalenteria jo heinäkuusta asti ja se oma mieleinen tyyli alkaa pikkuhiljaa löytyä.



Bujoilussa eniten tykkään siitä, että saan päivittäin toteuttaa itteäni ja rakentaa siitä just semmosen kun mä itse haluan. Siellä on yläällä niitä asioita, mitä haluan ja ne sivut näyttää semmosille kun miltä oon mun kalenterin aina ennen toivonu näyttävän. Mun Bullet Journalista löytyy esimerkiksi koko kirjan alottava sisällysluettelo ja info sivu, mihin oon koonnu tärkeimmät mun bujossa käytetyt merkit ja lyhenteet sekä niiden selitykset. Lisäks sieltä löytyy vuosikatsaus, kalenterisivuja, kaiken kattava what to pack-muistilista, luetteloa leffoista ja sarjoista jotka haluaisin katsoa sekä erilaisia tavoitteita ja to do- listoja. Viikoittain mä kirjaan ylös myös mun unen määrää ja rahankäyttöä, sekä merkkaan mun kalenteriin ylös kaikki tärkeimmät päivät ja menot. Bujo on ollu mulle täydellinen tapa pitää kaikki tärkeet asiat ylhäällä samassa paikassa. Mä aina oikein ootan, että pääsen tekemään lisää kivoja kalenterisivuja ja suunnittelemaan erilaisten sivujen ulkoasuja ja mun bujo kulkeekin mulla mukana melkein joka paikassa.


Tässä muutamia otteita mun bujosta kuvien muodossa. Tykkään tommosista suht simppeleistä ja yksinkertasista sivuista ja väreistä, niin kaikki näyttää selkeeltä. Kyninä käytän niitä kumipäisiä Frixioneita ja niistä oon tykänny super paljon. Tää on ollu musta tosi hyvää vaihtelua niille kaupan "valmis kalentereille" ja en voi kun suositella, mulle tää on ainakin ollu ihan huippu juttu! Ens vuonna ei nyt tarviikkaan enää miettiä, että minkälaisen kalenterin hommaisin.

Onkos täällä muita bujoilijoita? 

♥ Saara

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti