perjantai 10. maaliskuuta 2017

HAIR ISSUES

Tänään höpötellään mun hiuksista!

Mun hiukset on aina ollu luonnostaan blondit ja ala-asteen aikana ne alkoi kihartua, eli nykyään mun hiukset on myös luonnonkiharat, vaikka lapsena omistinkin tikkusuorat hiukset. Tää tukka on myös älyttömän paksu, raskas ja kuiva, mikä tekee sen hoitamisesta ja käsittelystä aika hankalaa ja raskasta. Hiuksien paksuudesta ja luonnonkiharista johtuen en yleensä ikinä käytä hiustenkuivaajaa (ellei oo ihan pakko, eli kauhea kiire, ja sillonkin kiroan koko päivän kun oon joutunut kuivaajaa käyttämään), sillä se tekee mun hiuksista vielä tuuheemmat ja vaikeemmin käsiteltävät (luonnonkiharahiuksiset tietää). Suoristusrauta oli mulla yläaste aikoina päivittäisessä käytössä, koska en tykänny mun kiharoista yhtään, mutta nykyään käytän suoristusrautaa ehkä muutaman kerran viikossa, riippuen viikosta. Voi mennä useampikin viikko kokonaan ilman. Oon siis oppinut olemaan ihan sujut mun hiusten kanssa, ja jopa aavistuksen tykkään mun luonnonkiharoista, vaikka ne aiheuttaakin mulle lähes päivittäin päänvaivaa. 

Mun huonot hiuspäivät on kuitenkin suurimmalta osalta nyt pelastunu, koska oon vihdoin löytäny mun hiuksille "sen oikean", nimittäin shampoon ja hoitoaineen. Kokeilin vaikka ja mitä shampoita ja hoitoaineita kaupan ja kampaamon hyllyiltä, mutta mikään ei koskaan oikein tuntunu täysin sopivan mun hiuksille. Kaikissa oli jotain vikaa ja mikään ei ollu mulle semmonen luotto tuote, vaikka joitain ihan hyviä yksilöitä tulikin vastaan. Nyt kuitenkin löysin sen mitä mun hiukset (ja minä) on ettiny, nimittäin nämä:


Ja nyt kun ajattelee, niin mikäpä hoitas suomalaisia hiuksia paremmin, kun suomalainen shampoo. Varsinkin kun kyseessä on blondit kuivat luonnonkiharat. Tää oli mun hiuksien pelastus. Ekan kerran kun kaupassa mietin näitä kokeilevani niin ajattelin, että "no nämä ei ainakaan toimi kun ovat niin perus shampoita" (olin siis aina kuvitellut, että mun hiukset tarvii jonkun hienon kampaamo shampoon kun ovat niin hankalat). Olin väärässä, mutta onneks ennakkoluuloistani huolimatta testasin ja kokeilin. Enää en vaihtas toisiin.
Mulla ei oo näistä mitään huonoa sanottavaa. Tää shampoo puhdistaa mun hiukset kunnolla, eikä ne oo samantien uudestaan likasena. Yhdessä nää hoitaa sekä kosteuttaa mun tukkaa. Hoitoaine taas jättää mun tukan niin pehmeeks ja helposti käsiteltäväks, että en vois toivoa muuta. Oon huomannu oikeesti huiman eron mun hiusten laadussa ja kunnossa sen jälkeen kun näihin vaihdoin. Plussana vielä hyvä tuoksu. Nää on mun luotto shampoo ja hoitoaine!


Vielä pesun jälkeen hieron märkiin hiuksiin XZ:tan hoitovoidetta ja kuiviin hiuksiin muotoilun jälkeen tipan Moroccan oilin hiusöljyä. Hiusharjana käytän Tangle Teezeria, pinkkinä tottakai. Hiukset jää pehmeiks ja kiiltäviksi, ja näyttää terveiltä ja hyväkuntosilta. Mun hiukset ei myöskään nykyään takkuunnu niin helposti kuin nuorempana, ja ne on huomattavasti helpommat käsitellä, kiitos näiden hiustenhoitotuotteiden.


♥ Saara

4 kommenttia:

  1. Tanglea ei sais käyttää koska katkoo tukkaa ;) - siskosi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin mää oon kuullu, mutta mää en oo itelläni huomannu että katkois😬👀

      Poista
  2. Olen miettinyt jo pitkään ton hoitoöljyn ostamista. Ootko huomannut siinä mitään eroa esim. ihan johonkin kaupan markettiöljyyn? Saako rahalle vastinetta? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon ennen tuota öljyä käyttänyt muutamaa eri kaupan tuotetta (en muista merkkiä tai nimiä), ja mä oon ainakin huomannut selkeen eron. Kaupan öljyt on tehny mun hiukset vaan pinnasta semmosiks "öljysiks" (ei rasvasen näkösiks, mutta sillai et se öljy on jääny vaan hiuksen pinnalle), kun taas tän kanssa huomasin heti sen, että tää imeytyy hiuksiin ja kosteuttaa ja hoitaa niitä sitä kautta. Mun mielestä on koko rahan arvoinen ja ostan kyllä itse uuden kun tää joskus pääsee loppumaan! :) Voin suositella Moroccan oilia ihan täysin, ainakin mun hiuksiin toimii kuin unelma! ❤️

      Poista